Update over brand in de wijk de Dries

Begin mei was er een grote woningbrand in de wijk de Dries. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en zijn we druk bezig geweest met plannen voor herstel. In dit bericht praten we u bij.

Nog dit jaar gesloopt

Helaas blijkt uit onderzoek dat het herstellen van Berkhof 25 tot en met 35 niet haalbaar is. Daarom hebben we besloten om dit hele blok te slopen. Voor elke bewoner van deze woningen zoeken we een fijne andere woning. We hopen dat de woningen eind augustus allemaal leeg zijn. We willen dan uiterlijk 1 december klaar zijn met de sloop.

We maken het terrein na de sloop vlak én beplanten het met lage beplanting.

Onderzoek door Bouwhulpgroep

Al voor de brand schakelden we de Bouwhulpgroep in om samen met ons te kijken naar hoe we de Dries klaar voor de toekomst kunnen maken. Hoe zorgen we dat het prettig wonen is én blijft in de Dries? We zien namelijk dat de wijk én de woningen toe zijn aan verbetering.

Bewonersbijeenkomst in het najaar

In het najaar organiseren we een bewonersbijeenkomst voor de bewoners van de Dries. Tijdens deze bijeenkomst zullen we de resultaten van het onderzoek door de Bouwhulpgroep presenteren. En willen we graag met de bewoners in gesprek over de toekomst van de Dries.

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact met ons op. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur. U kunt bellen via telefoonnummer 0481 42 43 83. Of een e-mail sturen naar [email protected].